Skip to main content
Søgemaskineoptimering hos SETION

SEO-løsning – hvor du får arbejdet gjort for dig

By juni 21, 2021juni 13th, 2023No Comments

SEO løsning, hvor du får arbejdet gjort for dig

Et af de store parametre, som vi med vores SEO løsning adskiller os fra mange andre med, er ved det faktum, at vi både tilbyder analyse af, hvad og hvor der skal søgemaskineoptimeres på din hjemmeside, og at vi derudover også agerer udøvende part på selve søgemaskineoptimeringsarbejdet på din hjemmeside. Hvad vi specifikt tilbyder, og hvordan vi gør det, kan du læse mere om i dette blogindlæg. 

Det hele starter med en indledende analyse

Så snart du tilmelder din hjemmeside til SETION (hvilket du kan gøre ganske uforpligtende her), starter første led i vores SEO løsning og altså vores arbejde med din hjemmeside. Det hele starter med en indledende analysedel. Ved tilmelding til SETION tilmelder du nemlig din hjemmeside, hvilket med det samme sætter vores crawler i gang med at hente data. Dataen (URL’erne, som vi henter ind fra din hjemmeside) bruger vi til at skabe et udgangspunkt for at kunne lave en søgeordsanalyse. Denne søgeordsanalyse bruger vi til at finde, hvilke søgeord der fremadrettet er oplagte at arbejde med i forhold til netop din virksomhed og hjemmeside som case. Følgende billede er et screenshot fra vores kundesystem. Dette viser et udsnit af den gratis, indledende søgeordsanalyse, som du modtager, når du tilmelder dig.

Denne søgeordsanalyse kombinerer vi med en ranktracker, med hvilken vi viser, hvordan din hjemmeside ved tilmelding til SETION er placeret på hver af de søgeord, der er relevante for din virksomhed og hjemmeside. Foruden søgeordsanalysen, der altså indeholder relevante søgeord og tilhørende søgevolumen (hvor mange gange der månedligt søges på et givent søgeord), bruger vores algoritme altså også informationen om, hvordan din hjemmeside er placeret på disse søgeord. Alle disse informationer – dette kombineret med konkurrencen, som din virksomhed står over for – bruger vores algoritme til at definere de opgaver, der skal laves.

For at kunne prioritere vores fremadrettede arbejde på din hjemmeside bedst muligt danner vi os ved din tilmelding til SETION også et samlet indtryk af, hvordan din hjemmeside befinder sig performancemæssigt inden for de fire SEO-områder, som vi har fokus på hos SETION, nemlig title tags, metabeskrivelser, on page-tekster og linkbuilding. Denne status modtager du samtidig med din søgeordsanalyse og ranktrackerstatus i en samlet indledende analyse. Alt dette bør give dig indblik i, hvordan din SEO-status er inden for relevante områder, og hvad vi vil arbejde med på din hjemmeside fremadrettet. På følgende billede ser du et eksempel på den hjemmesidestatus, som du også modtager, når du tilmelder dig SETION. 

Kom i gang

Vores algoritme fodres, og opgaverne defineres

Efter den indledende analysedel er overstået, bliver vores algoritme fodret med alle disse informationer. Alle disse informationer – som omfatter 1) søgeordsanalysen med de relevante søgeord og søgevolumen, 2) ranktrackerstatus over dine nuværende placeringer samt 3) din status på hver af de fire områder (title tags, metabeskrivelser, on page-tekster og linkbuilding) – benytter vores algoritme til at definere de opgaver, der skal laves. Efter prioritering og ud fra dit valgte budget fordeles disse opgaver ud over de måneder, som det vurderes, at din aftale vil forløbe sig ud over. 

Som det indikeres ved følgende skærmbillede, fremgår det for hver måned – hver ordre – hvad du som kunde får for de penge, du betaler for i en given betalingsperiode. På følgende skærmbillede får en kunde for sit budget på 3750 kr. en SEO-on page-tekst, syv linkbuildingtekster og links samt fire titletags i givne betalingsperiode. Se billedet her: 

Kom i gang

Du er SETION-kunde – vi tager hånd om din SEO herfra

Efter at du har sat dit ønskede budget og færdiggjort din tilmelding til SETION, kan du nu kalde dig kunde til vores SEO løsning. Fra du færdiggør din tilmelding til SETION og bliver kunde, vil du for hver 30-dages betalingsperiode kunne følge med i, hvornår hver af dine opgaver bliver lavet inden for hver betalingsperiode. For at vise dig hvordan du kan følge med i, hvornår de opgaver, som du har betalt for, bliver lavet inden for givne periode, har vi nedenfor indsat et udsnit af en given kundes worklog for juni 2021. Her kan du datospecifikt se, hvornår dine opgaver bliver lavet. Som det kan ses, er der over tre forskellige dage blevet lavet tre forskellige opgaver for denne kunde. I dette tilfælde tre forskellige linkbuildingopgaver. Se følgende billede:

Som færdigtilmeldt SETION-kunde kan du selv bestemme, hvor involveret du vil være i vores SEO løsning. Nogle kunder logger ind hver eneste dag og tjekker interesseret med i de opgaver, som vi laver for dem, og de resultater, som vi skaber. For andre af vores kunder er det tilfældet, at de lader SEO-delen være op til os, hvor det altså i stedet er mere sjældent, at de følger med. Netop denne frihed til at være så involveret, som man selv ønsker, er, hvad vi agter at give vores kunder. Uanset hvor meget interesse du har i at tjekke udførte arbejdsopgaver og resultater, og hvor ofte du gør det, har du altid muligheden for at tjekke det med dit eget login. Vi ønsker at være så gennemsigtige som muligt, og dette gør vi ved at give vores kunder mulighed for at kunne tjekke færdiggjorte arbejdsopgaver og genererede resultater, så ofte de vil. Gennemsigtigheden fås dels i ovenstående adgang til at se, hvad kunden præcis får for sine penge i udførte opgaver, og hvornår disse udføres. Dels får kunden gennemsigtighed ved at have adgang til vores ranktracker (fremgang på søgeord). Se følgende screenshot:

Er du endnu ikke kunde hos os endnu, synes vi da, at du skal give vores SEO løsning en chance. Det er billig SEO, og det er SEO uden binding. Du har dertil hele tiden adgang til at se, hvad du præcis får for dine penge. Har du spørgsmål, er du velkommen til at stille dem. Vi glæder os til at hjælpe dig med din søgemaskineoptimering.

Kom i gang

Vi hjælper 100+ virksomheder

til bedre placeringer på Google